Anda Comel

Pwincess

Hi.I am the owner of this page.Change with your own Word dear!

StoryAbout

Baby pwincess


Let's Sing


Letih.
Assalamualaikum semua, saya kembali. Alhamdulilah, exam dah habis. Dan kini saya telah merdeka, next year dah masuk fom 4 dah. Cepat je masa berlalu, terasa baru semalam baru masuk fom 3. Dan terasa baru semalam baru je baru masuk sekolah. Sebenarnya, apa yang saya cuba nak sampaikan ini bukan pasal pmr atau kertas-kertas yang saya telah menjawab. Apa yang saya cuba nak sampaikan soal "hati seorang perempuan".

Cerita ini berdasarkan atas pengalaman seorang sahabat saya. Tiada rekaan. Saya sangat faham akan perangai sahabat saya ini. Setiap masa dia jumpa saya, tak sah kalau dia tak bercerita pasal "Si Dia". Cuba kalau sehari tak jumpa, ada saja cerita yang hendak dia ceritakan. Sampai sanggup call, tak sempat nak tunggu besok dah.Dia(sahabat) dan Si Dia(Someone special to her) dah kenal since fom 1 lagi. Satu kelas, tapi rasanya fom 1 tu diaorang hanya "berkawan" tak lebih tak kurang.

Start fom 2 the end of the year tak silap, diaorang mula rapat. Since mereka saling bertukar number telefon kalau tak silap, bisalah lah kan. Kalau dah tukar-tukar number ni, mesti ada apa-apa kan? Haha, so sebagai sahabat kami sentiasa bersama dia. Dia(sahabat) mula memberitahu yang mereka telah ada something special on thier relation. Alhamdulilah, saya tahu itu yang dia nak dari dulu :')

Since kebelakangan ni, diaorang always gaduh. Haritu break and then couple balik. Actually, tak faham dengan perangai lelaki tu. Sebenarnya, kitaorang tak berapa suka sangat dengan lelaki tu. Seperti yang kami tahu, lelaki tu "playboy" But kitaorang tak nak cakap apa-apa, kalau cakap pun kami tahu tak boleh ubah apa-apa perasaaan sahabat kami sorang ni...

Semalam dia(sahabat) call sambil menangis, dia tak berani nak call yang lain sebab takut kena ceramah. Kalau yang lain tu, memang tak akan suka kalau dia(sahabat) couple balik dengan mamat tu! Tapi, dengan siapa lagi kalau semua tak suka? Dengan siapa lagi dia nak becerita? Okey, dengan mengantuknya saya dengar dengan teliti apa cerita yang dia cuba nak ceritakan..

Dia cerita yang dia buka facebook si lelaki tu, then dia stalker lah kan. Kalau bukak tu buat apa lagi, then tiba-tiba terus dia rasa "sakit hati" dengan cara si lelaki tu chat dengan perempuan-perempuan lain. Bukan main mesra lagi, sememangnya dia langsung tak kisah kalau si lelaki tu nak chat or else dengan another girl's. Tapi, itu dah melebih! Suruh call bagai, mana tak orang tu sakit hati? Tiba-tiba saya tersentap bila dia cakap

"Apa lagi yang aku tak korbankan feyy? Apa lagi? Ini balasan dia? Sakit sangat hati ni feyy, selama ni aku bersabar. Mungkin hati aku ni lembut, senang sangat maafkan orang. Sebab tu orang ambil kesempatan feyy"

Kesiannya bila dengar dia cakap macam tu, bukan takde orang nak dekat dia. Cuma dia terlampau sayang sangat lelaki tu. Sebab tu dia jadi macam ni,

"Hawa dicipta dari tulang rusuk adam,
Bukan dari kepalannya untuk dijadikan atasnya,
Bukan dari kakinya untuk dijadikan alasnya,
Melainkan dari sisinya untuk
dijadikan teman hidupnya,
Dekat pada lengan untuk dilindunginya
dan dekat dihati untuk dicintainya."









Older Post | Newer Post