Anda Comel

Pwincess

Hi.I am the owner of this page.Change with your own Word dear!

StoryAbout

Baby pwincess


Let's Sing


Sayang dan cinta tu soal hati.

Jangan bagi harapan pada orang yang sayang dan cintakan kita kalau kita sendiri tahu cinta tu tak akan ada kesudahannya. Jangan bagi harapan pada orang yang saying dan cintakan kita kalau dalam hati kita sendiri ada hal sebaliknya.
Jujurlah pada diri sendiri. Jujurlah pada si dia jugak. Kan senang.
Pernah tak korang jumpa dengan kawan-kawan macam ni. Dia tahu yang dia takkan dapat bersatu pun dengan “someone” tu, tapi still nak bercinta, still lagi nak Nampak macam mereka tu pasangan bercinta, suka merajuk sana sini, kongkong “someone” tu dan cemburu tak tentu pasal.
Padahal, dia sendiri tahu. Dia dan “someone” itu tidak akan menjadi pasangan suami isteri pun. Sampai kapan pun.
Alasannya, mungkin depends pada setiap orang. Mungkin dia sayangkan “someone” tu tetapi dia tahu keluarga tidak akan menerima perhubungan mereka. Ada juga, yang sayangkan “someone” tu tapi kerana rasa kasihan pada orang itu. Ada kes lain, dia memang tak sayangkan “someone” tu tapi perlu sekadar suka-suka nak tunjuk pada kawan-kawan yang dia pun ada “kekasih”.
Pada pendapat korang, manusia macam ni bijak ke sengal?
Kalau ditanya pada saya, mereka bukan keduanya. Tidak bijak dan tidak sengal. Mereka Cuma kurang keyakinan diri. Pada saya, setiap masalah ada cara nak selesaikannya. Cuma, ikut nasib.
Kalau rezeki kita agak elok, penyelesaiannya akan Nampak menarik tetapi kalau rezeki kita agak kureng…sendiri mahu ingatlah kan.
Saya beri contoh. Katakan alasan mereka buat macam ni sebab sayangkan “someone” tu tapi keluarga tak mungkin restui dan terima “someone” tu nanti. Kalau saya, sudah-sudah lah. Boleh start putuskan saja hubungan tu cuz susah kalau family tak restu ni. Maybe mula-mula akan ok, tapiBIASANYA ok tu sekejap saja. Kan? Lepaskanlah “someone” tu pada orang lain. Redha kan saja
Kalau masih bercinta dengan “someone” tu atas dasar kesihan pulak, lagi bahaya. SANGAT BAHAYA ni. Kalau saya, tak akan tunggu lama dah. Sesuatu hubungan tu takkan kemana kalau dibina atas dasar kasihan semata-mata tanpa rasa sayang woo. Lebih baik kita terus terang dengan “someone” tu dari sekarang. Si dia akan merana sekarang tapi percayalah BUKAN SELAMANYA! Come on beb….
Untuk kes bercinta dengan “someone” tu sekadar suka-suka tu lagi kronik. Kalau kawan saya, dah lama saya beri penampar. Seriously! Ingatlah, kalau sekarang kita permainkan perasaan orang..1 day nanti kita pun akan terkena balik woo. Nak ke? If tak nak, bawak bertaubat naa. Ahaks!
Sayang dan cinta tu soal hati. Sangat rumit. 2 perkara ni sangat universal. Cinta tu akan nampak menarik kalau kita tahu menilainya dan sebaliknya kalau kita permainkannya. Korang tahu siapa diri korang dan tahu siapa yang korang sayang dan cinta. Jangan main-main woo. Kena geget nanti! Hahahaha.


Older Post | Newer Post